Otevřít

11.06.2009 15:12

Autor: Sider

Výroba třetího (spojkového) pedálu 

 

K perfektnímu prožitku a maximálnímu využití možnosti simulátoru nám většinou chybí jen pár maličkostí. Většinou to bývá hardware. Je jím právě třetí pedál, který má jen zlomek volantů k PC na trhu. Právě proto, že jsem si chtěl LFS více užívat a nasimulovat si realističnost, rozhodl jsem se také si vyrobit svůj vlastní třetí pedál. Když jsem na internetu hledal nějaký návod, žádný jsem nenašel, a proto zde pro Vás píši tento článek. Pro ty, co potřebují radu, jak si třetí pedál vyrobit a užívat si simulátory naplno.

   

Součástky:       

    Nejprve si budeme muset sehnat starší, nebo koupit nějaký levnější joystick na USB. To, aby byl na USB, je důležité, protože GAME port už má jen zlomek dnešních počítačů. Spojení přes USB je o hodně jednodušší a rychlejší. Další potřebnou součástkou bude určitě samotný pedál. Ten můžeme použít z nějakého starého volantu, koupit, nebo si ho vlastnoručně vyrobit. Na vyrobení nám stačí trocha trpělivosti a svářečka. Také budeme potřebovat nějaké prkýnko, úchyty pedálu, úchyty pružinky, pružinku a něco pro zakrytí celé spojky. Toho můžeme docílit díky plechu, který řádně přizpůsobíme k obrazu svému, nebo použijete jako já molitan a černou kůži.

 

 

Mechanická část:

            Začneme samotným pedálem. Na připravené prkýnko s rozměry, které budou přizpůsobeny podle našich představ přišroubujeme úchyty. Do těchto úchytů nesmíme zapomenou umístit samotný pedál a pružinku. Úchyty musí být samozřejmě přizpůsobeny průměru pružiny a hřídelky pedálu. Vše sestavíme podle obrázku. Dále pak zafixujeme pružinu, já k tomu použil dalšího malého L úchytu. Za pomoci obrázků je to opravdu jednoduché. Vyzkoušejte funkčnost a pohodlnost pedálu při sešlapávání a mechanická část je kompletní.

Elektronická část:

            Elektronická část není o nic těžší. Rozebereme joystick a vyvedeme si ven jeden z potenciometrů. Určitě ho budete muset napojovat vlastní kabeláží. Vezměte slabé vodiče a napájejte je na vyvedené sériové vodiče vedoucí k potenciometru a na druhé straně k potenciometru. Potenciometr zasuňte do hřídelky pedálu. Pokud máte svůj vlastnoručně vyrobený pedál, nezapomeňte do hřídelky udělat drážku pro potenciometr, který bude u Vámi vyrobeného pedálu potřeba zalepit. U koupeného pedálu stačí zasunout. Potenciometr zajistěte proti protáčení statické části a můžete pedál otestovat. Připojte USB do PC a můžete začít s kalibrací. Vše by mělo fungovat ihned, LFS má výhodu, že si nastaví rozmezí potenciometru samo od sebe.

Stylingová část:

            Poslední část už je jen začištění a upravení celkového vzhledu pedálu. Srazíme hrany, nastříkáme, polepíme…… vše záleží jen na Vás. Já jsem zaoblil rohy a hrany seseknul, aby nedělali schod z desky mého stolu k pedálu. Viz. Obrázek. Do středu jsem umístil molitan a vše přetáhnul černou kůží, která dodala pedálu perfektní vzhled. Kůži jsem zespodu přisponkoval nastřelovací sponkovačkou. Z joysticku jsme použil gumové protiskluzové nálepky, díky kterým mi pedál skvěle drží.

 

Za jeden víkendový den se tato jednoduchá výroba Vašeho originálního a skvěle pracujícího Spojkového pedálu dá stihnout. Nic na tom není a ten následný pocit z jízdy je nepopsatelný. Konečně si Váš PC simulátor užijete na maximum. Přeji hodně štěstí při práci a hodně zábavy při řízení vašeho nadupaného PC bouráku.

Kdybyste měli nějaký problém, nebo si s něčím nevěděli rady, neváhejte a napište nám do shutboxu.

 

Prosím nekopírujte tento článek. Pouze po domluvě s autorem článku.

 

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena. Team Eliminators.